Discipelschapstraining

Leren leven in de kracht van Jezus

Wat is een discipel van Jezus, wat betekent het om werkelijk een volgeling/leerling van Hem te zijn. En hoe ga ik dan om met mijn oude natuur die vaak zijn eigen gang wil gaan. Waarom heb ik het bloed van Jezus nodig om in vrijheid te leven? Wat is bekering eigenlijk en leven uit geloof?

Opzet cursus

De cursus start met een live verdiepingsweekend en aansluitend is er verwerking en verdieping via een dagboek, video‚Äôs en gesprekken in kleine groepen. Het weekend is een vrijdagavond en een hele zaterdag die in het eigen kerkgebouw of in een andere zaal gegeven kan worden. De cursus wordt gegeven door ds. Jelle de Kok, predikant toeruster in de PKN

Verdieping

Het tweede deel van de cursus bestaat uit het doornemen van een dagboek in 49 dagen. Elke week staat er een thema centraal dat uitgewerkt wordt.

Inhoud

1e week: Leven door de Geest
2e week: Vrucht dragen voor God
3e week: Mijn positie in Christus
4e week: Vrij van de wet
5e week: De vrijheid van de Geest
6e week: Leven uit vergeving en het Vaderhart van God
7e week: Als christen leven en dienen

Opzet dagboek, video en groepsgesprekken

  • Elke dag is er een Bijbelgedeelte, een korte uitleg, een uitdaging om over na te denken, een gebed en je eigen reactie.
  • Bij elke dag krijg je via Whatsapp een korte video met onderricht van ds. Jelle de Kok gedurende deze 49 dagen.
  • Elke week kom je bij elkaar in de kleine groep op een moment dat jullie als groep het beste past. Je bespreekt dan met elkaar wat je aansprak, wat je geleerd hebt, en neemt tijd om voor elkaar te bidden. Vragen kunnen via Whatsapp aan ds. Jelle de Kok worden gesteld of eventueel per telefoon. Afhankelijk van de vraag krijg je daar persoonlijk of krijgt de hele groep daar een antwoord op.

Zo willen we op een eigentijdse en dynamische manier Jezus leren volgen vandaag.

Wil je meer informatie of advies wat het beste in je gemeente past? Mail of bel (0625524481) Jelle de Kok

  • Gemeenteleden

Samenvatting